29 oktober 2009

Nu kör vi - hjälp mig sätta fokus på de som behöver pisk - och puss!

Personal och anställda i butiker, på gymmet, på myndigheter, på restauranger = everywhere; känns som att de har blivit min förlängda familj (den moderna livsstilen). Och det kräver ömsesidig respekt! De erbjuder mig en tjänst eller vara, som jag betalar för.

Ibland, vid dåligt bemötande, varor som inte håller vad de lovar, mer sällan; rena rama bedrägerierna blir jag så f-bannad. Särskilt när inga argument, klagomål eller rena rama hämndaktionerna (i tanken so far) biter.

Och varför ska det vara så? Det gagnar varken kunder eller företag. Därför har ni här Konsumentistans blogg; med ris och ros /pisk eller puss till de som gör ett utomordentligt jobb, och de som förtjänar smisk. 


Är du arg på något? Eller varit med om ett fantastiskt bemötande? SKRIV! Gör din röst hörd. Och företag out there; jag hoppas ni ska se det gyllene tillfället att ösa ur sanna upplevelser som era kunder upplever i kontakt med ert företag. Inspiration och insikter som grund för utveckling.

Inga kommentarer: