Först är det 10 minuter sent, sen 20, så 45, för att slutligen vara sent 3 timmar när vi kommer iväg. På slutdestinationen väntar uppdragsgivaren, som har bokat upp hundratals personer som har betalt för att jag ska komma, och betalt mig.
Jag kommer tre timmar sent.
För det första - hur kan SJ undkomma någon ersättning; jag får ju mina pengar oavsett, men alla andra som drabbas?
För det andra - varför meddelar inte SJ INNAN man kliver på tåget (när det redan är två timmar sent), att det förmodligen kommer att bli ytterligare en timme sent, så man har chansen att ta sig fram på annat sätt?
För det tredje, jag förstår att inte personalen är skyldig och att det är jobbigt för dem - men varför vara så sur och irriterad.
Ta aldrig tåget under vintern om du MÅSTE passa en tid.
PISKRAPP TILL SJ - VARI LIGGER PROBLEMET?
21 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar